راه های افزایش فالوور واقعی اینستاگرام
photo
1400-08-23 14:39

اگر واقعا کسب و کارتان برای شما مهم است و می خواهید در اینستاگرام به محبوبیت بالایی برسید روش های واقعی و اصولی افزایش فالوور اینستاگرام را به شما می گویم. اگر در ذهنتان این است که پیجی در اینستاگرام بزنید و با افزایش فالوورهای آن بخواهید اعتبار بالایی کسب کنید و سپس با گرفتن سفارش تبلیغات کسب درآمد کنید روش هایی که قصد دارم عنوان کنم به دردتان می خورد.

1 - پروفایل تان را جذاب کنید

قبل از هر چیز بهتر است بدانید پروفایل اینستاگرام شما دقیقا مانند ویترین مغازه است. اگر ویترین مغازه شما جذاب نباشد مشتری ها را فراری می دهید. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویر محور است و حرف اول و آخر را در اینستاگرام تصاویر هستند که می زنند.

باید تصاویر جذاب و خلاقانه تولید کنید و در پروفایل تان منتشر کنید. طوری که در نگاه اول کاربران تان مجذوب پروفایل شما شوند و تمایل پیدا کنند تا شما را سریع تر دنبال کنند. پیج های جذاب زیادی وجود دارند که فقط به خاطر جذابیتی که دارند، توسط افراد دنبال می شوند.
البته مهم است که پروفایل تان را با یک عکس پروفایل جذاب و یک بیوی عالی تاثیر گذارتر کنید.

رعایت تمام این موارد به جذاب تر شدن پروفایل شما کمک می کند و هر بازدید کننده ای را می تواند مشتاق به پیگیری پیج شما کند.

2 - از #هشتگ ها  استفاده کنید

هشتگ ها نقش مهمی در بیشتر دیده شدن پست های شما در اینستاگرام دارند. استفاده از هشتگ ها به صورت صحیح می تواند به رشد کسب و کار شما در اینستاگرام کمک بسیاری کند.

به تازگی اینستاگرام قابلیت فالو کردن هشتگ ها را هم به اپلیکیشن خود اضافه کرده است و افراد زیادی هستند که هشتگ های محبوب خود را پیگیری می کنند. همین باعث شده تا هشتگ ها محبوبیت بیشتری در اینستاگرام پیدا کنند. و استفاده مستمر از هشتگ ها در انتشار پست ها باعث افزایش فالوور پیج اینستاگرام شما می شود.

سعی کنید لیستی از هشتگ های پر طرفدار و به اصطلاح داغ در حوزه کاری خود را پیدا کنید و آن ها را لیست کنید. برای اینکار از جست و جوی خود اینستاگرام استفاده کنید. هشتگ اصلی خود را در قسمت سرچ بر اساس تگ در اینستاگرام وارد کنید تا به شما نشان دهد چه هشتگ هایی شبیه به هشتگ جست و جو شده شما وجود دارند که عکس های زیادی با آن ها برچسب گذاری شده است.

از تمام آن ها به اندازه در انتشار پست های خود استفاده کنید. به طور طبیعی هر عکسی که با هشتگ مربوط به آن در اینستاگرام پست می کنید باعث می شود 3 نفر شما را دنبال کنند.

2 - با پیج های هم حوزه خود در تعامل باشید

یکی از سودمند ترین کارهایی که در فعالیت های اینستاگرامی خود می توانید انجام دهید تعامل با پیج های هم حوزه خود است. اگر در اینستاگرام فعال باشید نیازی نیست بگردید تا هم حوزه ای های خود را پیدا کنید. به طور طبیعی با آن ها برخورد می کنید. فقط کافی است با آن ها رابطه برقرار کنید.

سعی کنید پیج های هم حوزه خود را فالو کنید و پیگیر فعالیت های آن ها در اینستاگرام باشید. از طریق دایرکت با آن ها در تماس باشید و سعی کنید هر از گاهی با آن ها تبادل داشته باشید. تبادل با پیج های هم حوزه خود باعث افزایش فالوور اینستاگرام شما می شود و همچنین هدفمندترین افراد را برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد.

علاوه بر این زمانی که با پیج هایی که موضوع کاریشان با شما یکی است تعامل داشته باشید شانس این را پیدا خواهید کرد که در لیست Suggestion آن ها قرار بگیرید و این هم باعث می شود فالوور های پیج اینستاگرام شما روز به روز افزایش پیدا کنند.

4 - مسابقات اینستاگرامی راه اندازی کنید

برگذاری مسابقات اینستاگرامی یکی از بهترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام است که امروزه خیلی از پیج های معروف و همچنین پیج های ناشناخته در اینستاگرام از این روش استفاده می کنند.

سعی کنید در طراحی مسابقات خلاقیت به خرج دهید و از هدایای ترغیب کننده و با ارزش برای برندگان مسابقه استفاده کنید. هرچه جوایز برندگان ارزشمند تر باشد مسلما افراد بیشتری ترغیب می شوند تا در مسابقه شما شرکت کنند.

مسابقات زیادی با موضوعات مختلف با توجه به حوزه کاری خود می توانید در اینستاگرام راه اندازی کنید. ولی چیزی که مهم است سعی کنید حتما شرکت کنندگان در مسابقه را دعوت به انجام دادن کاری کنید. مثلا از شرکت کنندگان بخواهید 5 نفر از دوستانشان را به مسابقه دعوت کنند و حتما از آن ها بخواهید مثلا 2 نفر از دعوت شوندگان باید پیج را حتما فالو کنند تا در مسابقه شرکت داده شوید.

همانطور که متوجه شدید مسابقات اینستاگرامی باعث افزایش فالوور سریع پیج تان می شود. پس حتما سعی کنید هر چند وقت یک بار مسابقاتی را در پیج اینستاگرام خود راه اندازی کنید.


5 - رفتار کاربرانتان را تحلیل کنید

همیشه تحلیل رفتار کاربران باعث بهبود کیفیت کار شما می شود. چه سایت داشته باشید و چه اینستاگرام باید همیشه از کمبود ها و نیازهای کاربرانتان آگاه باشید. به خاطر اینکه با بررسی رفتار کاربرانتان متوجه این می شوید که دقیقا آن ها به چه چیزهایی علاقه دارند و به دنبال چه هستند.

اینستاگرام ابزاری به نام Insight را در اختیار پروفایل های تجاری خود قرار داده است که با استفاده از این ابزار به راحتی می توانید متوجه این شوید که تا چه حدودی محتوایی که تولید می کنید برای کاربرانتان جذاب است یا خیر! تا چه حدی در راستای هدف خود پیش می روید.

در این صورت می توانید محتوای تولیدی خود را بهبود ببخشید و همین باعث می شود در جذب فالوور برای پیج خود هم پیشرفت داشته باشید. البته این مورد شاید به صورت مستقیم روی افزایش فالوور اینستاگرام شما تاثیر نداشته باشد ولی همانطور که قبلا اشاره کردم افرادی شما را دنبال می کنند که از پروفایل شما در نگاه اول خوششان بیاید.

 

6 - از تبلیغات آفلاین استفاده کنید

اگر دارای کسب و کار سنتی هستید و از اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده می کنید حتما برای شما مقدور است که از تبلیغات آفلاین هم برای افزایش فالوور اینستاگرام خود استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید روی بروشورهای تبلیغاتی و یا تراکت ها مانور دهید. در این صورت حتما آدرس پیج اینستاگرام خود را در تبلیغات کاغذی خود درج کنید.

همچنین خیلی مهم است که در کارت ویزیت خود به آدرس اینستاگرام خود اشاره کنید. این روزها خیلی ها به جای درج وب سایت روی کارت ویزیت خود اکثرا از آدرس اینستاگرام شان استفاده می کنند.

7 - در پیج های مرتبط تبلیغ کنید

یکی از بهترین روش های برای بالا بردن فالوور واقعی اینستاگرام این است که در پیج های مرتبط با حوزه کاری تان تبلیغ کنید. در این روش ابتدا باید پیج های مرتبط با حوزه کاری تان را از طریق جست و جو بر اساس عنوان کاری یا هشتگ های مرتبط پیدا کنید و بعد از بررسی آن ها و مناسب دیدن وضعیت، برای تبلیغات با آن ها وارد مذاکره شوید.

سعی کنید در پیج های مرتبطی که تا الان تبلیغات زیادی انجام نداده اند تبلیغ کنید. در این صورت تبلیغات شما اثر بخش تر خواهد بود.

8 - از تگ لوکیشن حتما استفاده کنید

اگر می خواهید پست های شما توسط افراد بیشتری دیده شود پیشنهاد می کنم حتما از تگ لوکیشین استفاده کنید. چون اینستاگرام این قابلیت را دارد که پست های مرتبط را به افرادی که در آن منطقه حضور دارند نشان دهد. این کار به طرز عجیبی باعث افزایش دنبال کنندگان شما در اینستاگرام می شود.

 

9 - تولید محتوای مستمر داشته باشید

یکی از مهمترین عوامل رشد پیج های اینستاگرامی تداوم در تولید محتواست. با بررسی تعداد زیادی از پیج های اینستاگرامی که در حوزه های مختلف فعالیت می کنند به این نتیجه رسیدم که تولید محتوای مستمر باعث افزایش فالوور اینستاگرام در بلند مدت می شود. اینکه به اینستاگرام ثابت کنید فعال هستید و فالوورهاتون همیشه منتظر انتشار محتوای شما هستند بسیار مهم است.

طبق الگوریتم جدید اینستاگرام اگر فعالیت شما در اینستاگرام مستمر باشد تعداد ریچ روزانه شما روز به روز بیشتر می شود و همین باعث می شود پست های شما بیشتر دیده شود. این مسئله به طور مستقیم روی دیده شدن پست های شما در اکسپلور اینستاگرام هم تاثیر گذار است.

سعی کنید حداقل روزانه یک پست در اینستاگرام خود منتشر کنید. تقویم محتوایی داشته باشید و طبق اصولی که خودتان برنامه ریزی کردید پست های متنوع منتشر کنید. البته این قضیه به حوزه فعالیت و رقبای شما نیز مربوط می شود. اما به طور کلی این روزها اکثر پیج های در حال رشد، روزانه حداقل یک پست را منتشر می کنند.

10 - از الگوریتم اینستاگرام پیروی کنید

باید از الگوریتم اینستاگرام شناخت کافی داشته باشید. باید بدانید الگوریتم اینستاگرام دقیقا چطور کار می کند. مثلا نباید به هیچ وجه از فالوور فیک استفاده کنید. یا نباید بیش از حد از هشتگ های نامرتبط در پست های خود استفاده کنید. یا مثلا نباید کاری کنید که که تعامل کاربران نسبت به پیج شما پایین بیاید. دقیقا همه مواردی که تا اینجا در موردش صحبت کردم رابطه مستقیم با الگوریتم اینستاگرام دارد.

به طور کلی اگر می خواهید با الگوریتم اینستاگرام دوست باشید نباید فعالیت غیر واقعی داشته باشید. نباید قوانین اینستاگرام را زیر پا بگذارید. باید کاملا طبیعی رفتار کنید و فقط برای اثرگذاری و جلب رضایت مخاطبان تان در اینستاگرام فعالیت خود را ادامه دهید.


11 - انتشار پست در بهترین زمان

اگر می خواهید پست هایتان بیشتر دیده شود و بیشتر لایک بخورد باید بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام را پیدا کنید. کار سختی نیست! کافی است سری به insights اینستاگرام بزنید و میزان فعالیت فالوورها در پیج تان را بررسی کنید. نرخ تعامل کاربران با تعدادی از پست های اخیر خود را بررسی کنید تا متوجه شوید در کدام ساعات از شبانه روز که پست های خود را منتشر می کنید بیشترین تعامل را داشته اید؟ این مسئله به طور جدی روی بیشتر دیده شدن پست های شما تاثیر گذار است.

کاملا واضح است، اگر پست های شما در زمان مناسب منتشر شود بیشتر دیده می شود و در نهایت طبق مواردی که قبلا در موردشان صحبت کردم باعث می شود فالوورهای پیج شما نیز بیشتر شود.

12 - از یک تم جذاب در پیج خود استفاده کنید

استفاده از گرافیک یا تم جذاب در پیج خود نشان دهنده اهمیت دادن و احترام گذاشتن به مخاطبان تان است. سعی کنید حتما از یک تم جذاب و گرافیک قابل قبول در انتشار پست های خود استفاده کنید. این موضوع هم به طور مستقیم روی افزایش فالوور های پیج شما اثرگذار است. تحقیقات نشان داده پیج هایی که از یک تم خاص یا گرافیک جذاب در پست های خود استفاده می کنند تا 30% شانس بیشتر شدن فالوور های شان را دارند.

13 - استوری های پرسشی 

گذاشتن استوری های پرسشی در اینستاگرام یکی از بهترین روش های افزایش فالوور اینستاگرام است. البته به طور غیر مستقیم! زمانی که شما استوری های پرسشی میذارید این کار باعث افزایش تعامل کاربران با پیج تان می شود. در واقع آن ها را وادار می کنید تا به پرسش شما جواب دهند و این تعامل به مرور زمان باعث می شود استوری های شما جلوتر از بقیه استوری ها قرار بگیرد و همین موجب بیشتر دیده شدن استوری های شما می شود.

اگر در استوری های خود سوالات چالشی هم بپرسید باعث می شود استوری های شما بیشتر پخش شوند و در نهایت بیشتر دیده شوند. مسلما هرچه استوری های شما بیشتر دیده شود فالوورهای شما هم بیشتر خواهند شد.

14 - استفاده از هشتگ و منشن در استوری 

سعی کنید در استوری های خود از هشتگ های مرتبط و منشن کردن افراد استفاده کنید. این کار باعث می شود استوری های شما بیشتر دیده شودند. به عنوان مثال اگر در استوری خود یکی از فعالان حوزه کاری تان را منشن کنید باعث می شود به پیج شما بیاید و شما را فالو کند. اگر فالو کند چون حوزه کاریش مرتبط با کار شماست ممکن است در لیست پیشنهادهای او قرار گیرید و همین موضوع باعث می شود فالوور های شما به مرور زمان افزایش پیدا کند.

 
15 - حرفه ای کپشن بنویسید

به نظرم نوشتن کپشن جذاب و گیرا در اینستاگرام یک هنر محسوب می شود. اگر توجه کرده باشید خیلی از پست هایی که تعامل بیشتری در اینستاگرام دارند کپشن های تاثیر گذاری دارند. با توجه به پست هایی که منتشر می کنید سعی کنید از کپشن خوب و مرتبط با آن استفاده کنید. کپشن گذاشتن روی پست ها یکی از دلایل مهمی است که کاربر را درگیر پست تان می کند و این زمان توقف روی پست ها قطعا به نفع شماست. اینستاگرام هم مطمئن می شود پست هایی که منتشر می کنید برای مخاطبانتان مفید بوده است.

 

16 - از قانون تعامل 20 دقیقه ای استفاده کنید

قانون تعامل 20 دقیقه ای به مرور زمان باعث افزایش فالوور پیج تان می شود. طبق این قانون قبل از انتشار پست جدیدتان 20 دقیقه از زمان خود را به تعامل با دیگران اختصاص بدهید. پست های آن ها را لایک کنید و برایشان کامنت بذارید. این کار باعث می شود زمانی که پست جدیدتان را منتشر می کنید بلافاصله به پیج شما بیایند و در مقابل کاری که شما انجام داده اید پست شما را لایک کنند. این کار به مرور زمان تبدیل به یک تعامل واقعی می شود و کم کم فالوورهای شما زیاد و پست های شما بیشتر دیده می شوند.

 

17 - بیش از حد پست ارسال نکنید

درست است که قبلا به این اشاره کردم باید حتما توی اینستاگرام فعال باشید اما این به معنی این نیست که بدون برنامه ریزی پست ارسال کنید. بسیاری از فالوورهای شما با دیدن پست های شما تصمیم میگیرند در ادامه همراه شما باشند یا خیر! اگر بیش از حد پست ارسال کنید آن ها را مجبور می کنید تا دیگر شما را دنبال نکنند. باید سعی کنید عدد ارسال پست در روز خود را در بیاورید. این کار با آزمون خطا امکان پذیر است. چون برای پیج های مختلف متغیر است.

به نظرم شروع با ارسال دو پست در روز با فاصله زمانی چند ساعته از هم استراتژی خوبی باشه. وقتی اکانت شما رشد کرد و فالوورهای بیشتری جذب کردید می ‌توانید تعداد پست‌ هایتان را کم کم افزایش دهید. من یک فرمولی را برای محاسبه تعداد پست های روزانه ساختم که می توانید از آن استفاده کنید. مثلا پیج های 1000 فالووری بهتر است 1 تا 2 پست در روز ارسال کنند. یا پیج هایی که تا 10 هزار فالوور دارند بهتر است دو الی سه پست در روز ارسال کنند. و همینطور برای پیج هایی با فالوور های بیشتر تعداد پست های روزانه بیشتر باید شود.

جمع بندی و نکات پایانی

امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را برده باشید. امیدوارم روش هایی که برای افزایش فالوور اینستاگرام به شما معرفی کردم واقعا به دردتان خرده باشد. تیم بزرگ کیاموب برای ارتقای کسب و کار شما عزیزان اماده خدمت گزاری میباشد 🌹


برای ارسال دیدگاه ، لطفا وارد شوید | اگر حساب ندارید همین حالا عضو شوید!