با این ترفندها ویدیوهای تاثیرگذار و حرفه‌ای برای اینستاگرام بسازید
photo
1400-10-05 00:32

روزانه ویدیوهای زیادی درون اینستاگرام آپلود می‌شوند، اما تمام آن‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرند. اگرچه برخی کارهای پایه مانند افزودن فیلترها و تگ کردن افراد می‌توانند تاثیرگذاری ویدیوهای اینستاگرام را افزایش دهند، اما برای اینکه بیشتر دیده شوید باید حرفه‌ای‌تر برخورد کنید. در این مطلب ۹ ترفند برای افزایش تاثیرگذاری ویدیوها برای این شبکه اجتماعی را به شما آموزش می‌دهیم.

 

برای اینکه ویدیوهای حرفه‌ای و تاثیرگذار برای اینستاگرام تولید کنید، باید چندین ترفند حرفه‌ای را مدنظر قرار دهید. برای آشنایی با این ترفندها تا پایان همراه کیاموب باشید.

۱. انتخاب موضوعات پرطرفدار و ترند شده

 

شما در انتخاب موضوع کلیپ‌های اینستاگرام آزادی عمل دارید، اما سوال این است که آیا ویدیویی که می‌سازید را دوستان‌تان یا فالوورهایتان می‌پسندند یا خیر. بخاطر همین سوال مهم، باید درباره انتخاب موضوع ویدیو مراقب باشید. بهترین راه‌حل این است که برای ساخت ویدیوها به سراغ موضوعات پرطرفدار یا همان ترند شده بروید.

 
 

از آنجایی که اینستاگرام امکان اشتراک‌گذاری ویدیوهای طولانی را برای شما فراهم می‌کند، باید از این فرصت استفاده کنید تا ویدیوهای جذاب‌تری بسازید. برای ساخت این ویدیوها نگاهی به هشتگ‌های اینستاگرام و همچنین گوگل ترند داشته باشید تا موضوعی جذاب و پرطرفدار را پیدا کنید. برای مثال اگر فالوورهایتان به فیلم‌های ابرقهرمانی علاقه دارند یا اینکه موضوع صفحه شما مربوط به این نوع فیلم‌ها می‌شود، هنگام اکران جدیدترین فیلم ابرقهرمانی در سینماهای جهان، می‌توانید ویدیویی برای آن بسازید.

۲. عدم کپی‌برداری از دیگران

همیشه برای ساخت ویدیوها خودتان باشید. اگر ویدیویی به تقلید از یک کلیپ پرطرفدار در اینستاگرام بسازید، شاید فالوورها یا دوستان‌تان شروع به مشاهده آن کنند، اما تا پایان آن را نخواهند دید. شما می‌توانید از دیگران الهام بگیرید و از موضوعات پرطرفدار یکی را انتخاب کنید، اما ویدیو باید برای خودتان باشد.

علاوه بر این، مراقب پیامی که می‌خواهید به دیگران منتقل کنید، باشید. ویدیوی شما شاید حاوی محتوایی باشد که چندان منجر به محبوبیتش نشود، اما از ارائه اطلاعات اشتباه و گمراه‌کننده جلوگیری کنید. باید در این زمینه مسئولیت‌پذیر باشید و اگر درباره موضوعی مطمئن نیستید، آن را در ویدیوی خود بازگو نکنید.

۳. توجه به مشخصات فنی ویدیو

 

زمانی که یک ویدیو می‌سازید و درون اینستاگرام آپلود می‌کنید، باید به ویژگی‌های فنی‌اش توجه داشته باشید تا بهترین تجربه کاربری را در اختیار افراد قرار دهید.

اول از همه مطمئن شوید که فرمت ویدیو MP4 است و حداقل رزولوشن 720p دارد. علاوه بر این، ویدیو باید حداقل ۶۰ ثانیه تا یک ساعت باشد. اگر از یک گوشی هوشمند ویدیو را آپلود می‌کنید، ویدیو می‌تواند تا ۱۵ دقیقه زمانش باشد. اگر برای چنین کاری کامپیوتر یا لپ‌تاپ را انتخاب کنید، مدت زمان آن می‌تواند یک ساعت باشد.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که حجم فایل با توجه به زمان ویدیو می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای می‌توانند حداکثر ۳.۶ گیگابایت حجم داشته باشند، در حالی که حداکثر حجم یک ویدیوی ۱۰ دقیقه‌ای می‌تواند ۶۵۰ مگابایت باشد.

از نظر خود محتوا، موارد زیر را درنظر داشته باشید:

  • مقدمه کوتاه باشد و سریعا به نکته اصلی محتوا بروید.
  • از زبان مخاطبین خود استفاده کنید.
  • زمانی که مشغول ویرایش ویدیو هستید، از رنگ‌های پس زمینه و فونت‌های مطابق یکدیگر استفاده کنید.

اگر به صورت عمودی ویدیو ضبط می‌کنید، باید چنین کاری را در فرمت ۹:۱۶ انجام دهید. در هنگام ضبط ویدیوهای افقی، نسبت تصویر باید ۱۶:۹ باشد.

۴. یک تامبنیل بسازید

تامبنیل چیزی است که کاربران پیش از اجرای ویدیو می‌بینند. در بسیاری از مواقع، کاربران از همین تصویر درباره مشاهده یا عدم مشاهده ویدیو تصمیم می‌گیرند. شما نمی‌توانید پس از آپلود ویدیو و انتشارش، تامبنیل را ویرایش کنید. بنابراین پیش از این کار، برای ساخت یک تصویر کاور مناسب وقت بگذارید.

تامبنیل باید جذاب باشد و نورپردازی و رنگ‌های مناسب را به نمایش بگذارد. شما می‌توانید هر فریم از ویدیو را به عنوان تصویر شاخص انتخاب کنید، با این حال اگر می‌خواهید ویدیو شما طبیعی به نظر برسد، یک فریم از بخش ابتدایی ویدیو بردارید.

۵. عنوان، توضیح و هشتگ به ویدیو اضافه کنید

شما می‌توانید با یک عنوان و توضیح مناسب و البته استفاده از هشتگ‌ها، تعداد افرادی که ویدیوهایتان را می‌بینند، افزایش دهید. طول ایده‌ال عنوان ویدیو برابر ۱۸ تا ۲۰ کاراکتر است. در توضیحات باید بگویید که مخاطب باید منتظر چه چیزی باشد و اصلا به چه دلیلی باید ویدیو را ببیند.

از هشتگ‌های خاص و مرتبط استفاده کنید تا افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند، بتوانند آن را پیدا کنند. بجای اینکه هشتگ‌ها را به توضیح ویدیو اضافه کنید، آن‌ها را به بخش کامنت‌ها اضافه کنید تا شاهد افزایش ترافیک باشید.

۶. یک تیزر یا پیش نمایش اضافه کنید

پیش از اینکه ویدیو را آپلود کنید، گزینه‌ای برای پست یک پیش نمایش در اختیارتان قرار می‌گیرد. اگر چنین گزینه‌ای را انتخاب کنید، کاربر یک ییش نمایش ۶۰ ثانیه‌ای را حتی اگر ویدیو را اجرا نکند، درون فید خود می‌بیند. با این کار می‌توانید افراد را ترغیب به مشاهده ویدیو کنید و از اسکرول آن‌ها جلوگیری به عمل آورید.

 

این اقدام کوچک، تاثیرگذاری بالایی دارد و می‌تواند بازدیدها، تعامل و امکان رسیدن ویدیوهای شما بدست کاربران را افزایش دهد.

۷. به ویدیو زیرنویس اضافه کنید

بسیاری از کاربران در وسایل حمل و نقل عمومی یا محیط‌های آرام در فید اینستاگرام گشت‌وگذار می‌کنند. بنابراین اگر با خودشان هدفون یا ایرباد به همراه نداشته باشند، نمی‌توانند ویدیو را ببینند و به سراغ محتوای بعدی می‌روند. شما باید حواستان به چنین افرادی باشد و به همین دلیل به ویدیوی خودتان زیرنویس اضافه کنید.

زیرنویس باعث می‌شود کاربران حتی بدون صدا هم بتوانند ویدیوهای شما را ببینند. بنابراین با افزودن زیرنویس به ویدیوهای اینستاگرام می‌توانید افراد بیشتری را درگیر آن‌ها کنید.

۸. روی ساخت مجموعه‌ای از ویدیوها تمرکز کنید

یکی از راه‌های خلاقانه برای ساخت محتوای جذاب، ساخت مجموعه‌ای از ویدیوها با تمرکز روی یک موضوع است. اگر موضوعی که برای آن ویدیو می‌سازید، جذاب باشد، کاربران به راحتی برای قسمت بعدی‌اش منتظر می‌مانند.

به سراغ ایده‌های خلاقانه و جذاب بروید و آن‌ها را به خوبی جلوی دوربین اجرا کنید تا کاربران جذب آن شوند. اگر چنین رویکردی را می‌خواهید در پیش بگیرید، پیش از شروع استراتژی کاملی داشته باشید تا بتوانید تمام ویدیوها را به موقع و بطور مرتب بسازید و به اشتراک بگذارید.

۹. به سراغ استوری‌ها و دیگر پلتفرم‌ها بروید

 

شما باید ویدیوهایی که می‌سازید را در پلتفرم‌های مختلف تبلیغ کنید تا از منابع مختلفی، برای آن‌ها ترافیک بگیرید. علاوه بر این، به طور منظم یک پیش نمایش از ویدیوهایی که می‌سازید در فید به اشتراک بگذارید.

شما همچنین می‌توانید ویدیوها را در استوری‌ها به اشتراک بگذارید یا به صورت مستقیم از طریق دایرکت مسیج برای دوستان‌تان ارسال کنید. همانطور که بالاتر گفتیم غیر از اینستاگرام، می‌توانید بخشی از ویدیو را در شبکه‌های اجتماعی دیگری مانند فیسبوک هم به اشتراک بگذارید.

در حالت کلی برای اینکه بخواهید در بلندمدت در اینستاگرام به موفقیت دست پیدا کنید، باید کاربر با ویدیوها ارتباط برقرار کند و با آن‌ها تعامل داشته باشد که با ترفندهای بالا می‌توانید در چنین مسیری گام بردارید.


برای ارسال دیدگاه ، لطفا وارد شوید | اگر حساب ندارید همین حالا عضو شوید!